Refundacja leków

Zmiana kierownika apteki /punktu aptecznego

Jak prawidłowo złożyć wniosek o aneksowanie zmiany kierownika apteki (punktu aptecznego)

W celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego powinniście Państwo:

Zarejestrować kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego oraz wprowadzić i przekazać wniosek o zmianę kierownika do Oddziału Wojewódzkiego NFZ – na Portalu Świadczeniodawcy:

  1. Rejestracja kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego w Portalu Potencjału:
    Moja struktura organizacyjna – Moje pełne dane (Portal Potencjału) w zakładce – Personel – Dodaj personel,
  2. Zgłoszenie zmiany personelu w umowie na realizację recept na Portalu Świadczeniodawcy:
    Aneksowanie umów – Dodaj zgłoszenie zmian do umowy.
    Przekazany w powyższy sposób wniosek zostaje oceniony przez pracownika Oddziału NFZ.
  3. Przeprowadzenie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika w Portalu Potencjału – Dane Świadczeniodawcy:
    Dane Świadczeniodawcy – Zgłoszenie zmian danych kierownika – Dodaj nowy wniosek – Dodaj kierownika (data okresu zatrudnienia „Do” dla nowego kierownika powinna być oznaczona „bezterminowo”, z uwagi na fakt, iż umowa na realizację recept jest zawierana na czas nieokreślony),
    Przekazanie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika do naszego oddziału NFZ za pomocą przycisku Przekaż do OW NFZ.

Przygotować dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego:

  1. wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego,
  2. kserokopia wniosku złożonego do właściwego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego dotyczącego zmiany kierownika apteki/punktu aptecznego wraz z dokumentem potwierdzającym przekazanie przedmiotowego pisma do Inspektoratu lub kserokopii dokumentu z Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego potwierdzającego zmianę na stanowisku kierownika apteki – w przypadku sporządzenia przez WIF pisma w sprawie,
  3. kopie dokumentów uprawniających kierownika apteki/punktu aptecznego do pełnienia tej funkcji, tj.:
    • kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty – w przypadku kierownika apteki lub
    • kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty albo kopia dyplomu technika farmaceutycznego – w przypadku kierownika punktu aptecznego,
  4. Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku (pobierz załącznik nr 1 do wniosku o zawarcie umowy – Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca
    2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.),
  5. Oświadczenie kierownika apteki/punktu aptecznego (pobierz załącznik nr 3 do wniosku o zawarcie umowy – Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca 2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.
  6. Pełnomocnictwo/upoważnienie podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny do podpisywania zbiorczych zestawień recept w jego imieniu, wystawione dla kierownika apteki/punktu aptecznego – w przypadku, gdy kierownik będzie podpisywał zbiorcze zestawienia recept jednoosobowo,

Jak postąpić z kopiami dokumentów

Kopie dokumentów powinny być:

  • poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny- w przypadku wniosku składanego w formie papierowej;
  • podpisane podpisem elektronicznym przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny- w przypadku wniosku składanego w formie elektronicznej.

Gdzie dostarczyć dokumenty
Opisane dokumenty możecie Państwo dostarczyć:
w formie papierowej:
osobiście lub za pośrednictwem poczty,
− na adres Biura Podawczego: ul. Marynarki Polskiej 148 , 80-865 Gdańsk, lub

w formie elektronicznej
– w postaci plików podpisanych podpisami elektronicznymi odpowiednio przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu oraz kierownika:
– na adres skrytki  ePUAP POW NFZ: /im2816rkl4/SkrytkaESP

Na podstawie złożonych dokumentów sporządzimy aneks do umowy na realizację recept w związku ze zmianą kierownika apteki/punktu aptecznego.

Po podpisaniu aneksu kierownik może rozpocząć realizację postanowień umowy, m.in. podpisywać zbiorcze zestawienia recept składane do naszego oddziału NFZ.

Dokumenty powiązane

Kontakt – 58 321 86 69