Postępowanie z umową na realizację recept w przypadku uzyskania przez podmiot prowadzący aptekę decyzji o przeniesieniu zezwolenia
W celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą danych podmiotu prowadzącego aptekę (punkt apteczny) wynikającą z przeniesienia zezwolenia należy przygotować dokumenty:
- Wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmiana danych podmiotu prowadzącego aptekę/ punkt apteczny
do pobrania plik PDF
do pobrania plik *docx
- kserokopię decyzji o przeniesieniu zezwolenie na prowadzenie apteki (punktu aptecznego),
- KRS lub wpis do rejestru CEIDG lub REGON,
- kopię umowy spółki cywilnej – w przypadku, gdy podmiotem prowadzącym aptekę (punkt apteczny) są wspólnicy spółki cywilnej,
- oświadczenia:
- o miejscu przechowywania recept (realizowanych do czasu zbycia apteki przez zbywcę),
- o danych adresowych osoby do kontaktu w sprawie recept (realizowanych do czasu zbycia apteki przez zbywcę),
- o aktualnych adresach mailowych oraz numerach telefonu do apteki, podmiotu prowadzącego aptekę oraz adresie mailowym do kontroli,
W przypadku zmiany osób reprezentujących podmiot prowadzący aptekę (punkt apteczny) należy przedłożyć także:
- Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku (pobierz załącznik nr 1 do wniosku – Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca 2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.),
- dokumenty (w tym Oświadczenie podmiotu prowadzącego aptekę w sprawie zmiany numeru rachunku bankowego w umowie na realizację recept) dotyczące aneksowania umowy w związku ze zmianą rachunku bankowego
Jak postępować z kopiami dokumentów
Kopie dokumentów powinny być:
- poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę (punkt apteczny) – w przypadku wniosku składanego w formie papierowej;
- podpisane podpisem elektronicznym przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę (punkt apteczny) – w przypadku wniosku składanego w formie elektronicznej.
Gdzie dostarczyć dokumenty
Opisane dokumenty możecie Państwo dostarczyć:
w formie papierowej:
– osobiście lub za pośrednictwem poczty,
– na adres biura podawczego: ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
– w formie elektronicznej – w postaci plików podpisanych podpisem elektronicznym:
– na adres skrytki ePUAP POW NFZ: /im2816rkl4/SkrytkaESP
Kontakt – 58 321 86 97
data publikacji: 11 czerwca 2025 r.