świadczeniodawcy
Komunikat dotyczący „Wniosków o odblokowanie okresów sprawozdawczych w umowie” w wersji elektronicznej związanych z weryfikacjami prowadzonymi przez Sekcję Monitorowania i Weryfikacji Świadczeń WŚOZ
Sekcja Monitorowania i Weryfikacji Świadczeń w Wydziale Świadczeń Opieki Zdrowotnej POW NFZ przypomina o zasadach przesyłania „Wniosków o odblokowanie okresów sprawozdawczych w umowie” w wersji elektronicznej w celu poprawy świadczeń zakwestionowanych w procesie weryfikacji.
Wniosek taki powinien zawierać obowiązkowo:
- datę utworzenia wniosku,
- pełen numer umowy świadczeniodawcy, której dotyczy wniosek,
- okres jakiego będą dotyczyć zmiany,
- uzasadnienie otwarcia umowy wraz z numerem pisma, jakie świadczeniodawca otrzymał z POW NFZ,
- określenie jakiego sposobu odblokowania umowy oczekuje świadczeniodawca (dokładny opis zmian jakie mają zostać wykonane w systemie informatycznym),
- podanie identyfikatorów świadczeń wraz z datami ich realizacji oraz zakresu (produktu kontraktowego) i wyróżnika, w ramach którego dokonywane będą operacje;
- w przypadku odblokowania z możliwością dodania (dopisania) nowego świadczenia dodatkowo podanie zakresu świadczeń oraz dat realizacji świadczenia, które będzie dodane (punkt 3 wniosku – uzasadnienie),
- podpis osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu leczniczego.
Powyższe ma na celu ograniczenie liczby odblokowań tej samej umowy.
Wnioski, które nie będą zawierały ściśle określonego sposobu odblokowania zostaną odrzucone.
Sposoby odblokowania umów:
- ROZ - odblokowanie w celu naliczenia świadczeń (możliwość naliczenia świadczeń do limitu umowy bez jakichkolwiek korekt ze strony świadczeniodawcy),
- POP, ROZ - odblokowanie w celu poprawy świadczenia i naliczenia do limitu umowy (możliwość modyfikacji konkretnego świadczenia na tym samym id produktu lub usunięcie błędnego świadczenia oraz naliczenie do limitu umowy),
- USUN - odblokowanie w celu usunięcia błędnie rozliczonego świadczenia (możliwość usunięcia świadczenia bez możliwości wystawienia korekty),
- USUN, KOR - odblokowanie w celu usunięcia błędnie rozliczonego świadczenia i naliczenia korekty „in minus”(możliwość usunięcia świadczenia i wystawienia korekty „in minus” bez możliwości naliczenia do limitu umowy),
- DODAJ, ROZ – odblokowanie w celu dodania oraz naliczenia do limitu umowy nowego świadczenia (możliwość dodania nowego, nie sprawozdanego do tej pory świadczenia oraz naliczenie go w sytuacji gdy jest dostępny limit do konkretnej umowy),
- USUN, KOR oraz DODAJ, ROZ - odblokowanie w celu usunięcia błędnie rozliczonego świadczenia i dodania w jego miejsce prawidłowego nowego świadczenia (możliwość usunięcia świadczenia, wystawienia korekty, a w następnym etapie wpisania nowego świadczenia z nowym id produktu, bez możliwości modyfikacji innych świadczeń.
WAŻNE! We wniosku należy podać dokładnie jakie świadczenie będzie usuwane (data i identyfikator świadczenia, zakres, wyróżnik) oraz jakie świadczenie zostanie w jego miejsce dodane (data świadczenia, zakres, wyróżnik). Wszystkie świadczenia, które zostaną sprawozdane ponad wskazane we wniosku, uzyskają status „błąd” bez możliwości rozliczenia.
Wnioski prosimy przesyłać na formularzu będącym załącznikiem do niniejszego komunikatu:
Wnioski powinny być dostarczane do POW NFZ pocztą elektroniczną na adres:
wsoz-m@nfz-gdansk.pl lub korespondencyjnie na adres: Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk.
Licznik odwiedzin: 1087